topbrandsPRO topbrandsblog brands
topbrands
Adauga o pagina

Noutati

Topbrandsnoutati

Spirit de initiativa ca la gladiatori - gata sa cada, dar de fiecare data invigatori

La un moment am avut impresia ca ma deconectez de cei care se prezinta specialisti in marketing - fie ca freelancing sau sunt angajati ai unor companii importante. De aceea, mi-am propus sa am un motiv ca sa trec inopinat pe la mai multi dealerii auto din Moldova. Astfel, mi-am creat niste concluzii.

La un dealer de masini luxoase ne-am intalnit direct cu directorul. Consultantul din salon l-a recomandat pentru ca era in preajma. A vorbit in romana, chiar daca facea un efort si chiar daca eram straini pentru dansul si nici macar potentiali clienti nu aratam. A propus cafea sau apa plata ambalata personalizat. Stiu ca nu trebuie sa refuzi ceea ce iti propune, pentru ca poate sa te refuze el la un moment potrivit. Accepta ce ti se propune ca el sa se simta obligat deschiderii de a discuta macar pentru gestul de politete. In fine, am inteles ca in Moldova se vinde greu o masina scumpa si cea mai eficienta promovare vine din recomandarile clientilor pe care deja ii are. A sugerat generos ca mai multa informatie despre marketing si eficienta poate sa recomande dealerul care gestioneaza cele mai multe marci de masini. Mi-a lasat o impresie placuta, acceptand o discutie analitica si creativa.

Inopinata a fost si intalnirea si cu reprezentantii celui mai mare dealer de marci de masini. Din anticamera ne-a prezentat directorului, iar el si-a rezervat timp sa discute cu noi. A durat cam peste o ora, iar in acest timp, la discutii au fost invitati pe rand si responsabilul de marketing in companie, dar si specialistul in IT. A inteles ca vin multi cu propuneri de colaborare doar pana in anticamera PR-istilor, dar directorul a lasat sa se inteleaga ca ei sunt dornici sa discute idei noi pentru interesul cumparatorului. Pentru o idee buna, sunt gata sa rezerveze mult timp, iar ei au nevoie de prospetime creativa, pentru ca staful este plafonat in executii si nu pe idei.

PR de la un brand de lux s-a lasat asteptat si a spus clar, ca trebuia sa ne fi programat intalnirea. Nu a propus sa ne asezam pentru 10 minute sau macar apa plata :). Era obosita si cerea sa fie consolata. Nu am detaliata si nici am stabilit intalnire pentru alte vremuri.

La intalnirea cu PR de la un brand de masini care se respecta, a venit o doamna si cu ea, o aroganta principiala. Ne-a spus ca orice discutie se stabileste in prealabil. Acum ea este insarcinat si greu va intra in detalii in ceea ce vom discuta. Mai mult, o asteapta masina de serviciu in parcare. A spus franc cu cine le place sa colaboreze si cu cine nu, iar daca aveti idei, transmiteti-le prin email. Ok, zic, putem discuta cu directorul, chiar in acest moment dlui s-a eliberat? A verificat daca intr-adevar s-a eliberat si mergem la director. S-a prezentat onorabil, domnul pentru ca noi nu am mers sa propunem o lista de preturi, ci sa discutam despre imaginea brandului. A avut un monolog initiat, iar responsabilul de PR a incercat de cateva ori sa-i confirme ceea ce spune sefu', fara ca el sa se uite in directia ei. Am solicitat cartea de vizita si cu amabilitate ne-a oferit, sarind peste responsabilitatea ei, ori el putea spune lejer - tineti legatura cu doamna. Si cand te gandesti ca doamna PR-ista reprezinta o companie si nu maternitatea. Greu sa cred ca acea companie isi permite sa intretina doar un PR smecher.

La alt dealer chiar ne-am aventurat sa discutam cum creste in ultimul timp Hyundai in comparatie cu conservatismul platformei celor de la Toyota etc. Responsabilul de la companie a avut muuulta rabdare (deja eu ma plictisisem), dupa ce a propus un ceai deosebit, ciocolata si multa rabdare. La un moment, nu mai era asa importanta acea discutie pentru ea, dar a avut tact si a rezistat. Dupa asemenea momente, vreai sa te bagi in Leasing pentru a cumpara de la ei, doar ca sa fii recunoscator pentru amabilitate.

Totusi, PR-istii reprezinta Brandul si spiritul de echipa intro concurenta agresiva. Ma tem ca personalul companiilor duc lipsa acuta de niste traninguri ce i-ar motiva sa creeze o echipa. Primele 7-10 persoane din companii, saptamanal au nevoie sa se motiveze creativ pentru a genera spirit de initiativa ca niste gladiatori gata sa cada, dar de fiecare data invigatori.

Clasamentul celor mai active branduri AUTO

 

Editeaza

Obtine o imagine valoroasa despre brandurilor din Moldova.

Autentifica-te cu Facebook si imbunatateste-ti performanta pe retelele sociale!

Autentificare
Top cresteriPagini noi
topbrands

media@topbrands.md

Tel. 069 022 441

Topbrands este un instrument de monitorizare a paginilor de Facebook din Moldova. Inca nu suntem un furnizor de stiri zilnice sau o Agentie Digitala full service, ci suntem singurul centru de informatii pentru Sociale Media Marketing care ofera stiri calitative, statistici unice, topuri exclusive.Viziteaza-ne pe Facebook